تشابه زبیـــر و اکبـر رفسنجانی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



 

 

زبیـر بین عوام،از اصحاب و خویشاوندان حضرت محمدپیامبراسلام و یکی از جنگاوران صدر اسلام بود؛چنانکه به سیف الاسلام(شمشیر اسلام)ملقّب شد.زبیـر در نبردهای بـدر و یرموک شرکت داشت و در فتح مصر،از خود دلاوری‌ها نشان داد.پس از آنکه حضرت علی از طرف مسلمانان برای خلافت برگزیده شد،زبیـر و طلحه از وی تقاضا کردند که حکومت بصره واهی عثمان جنگ جمل را به راه انداختند.                           

اکبر هاشمی رفسنجانی نیز یکی از عوامل اصلی پیـروزی انقلاب بود و بعد از پیـروزی انقلاب به عنوان رئیس مجلس هشت سال و رئیس جمهور به مدت هشت سال،از نزدیکترین یاران امام در طول جنگ تحمیلی ویکی ازحامیان اصلی آیت الله خامنه ای دربه دست گرفتن رهبری جمهوری اسلامی بود.

طلحه و زبیـر که از حامیان اصلی حضرت علی بودند و اولین کسانی بودند که با ایشان بیعت نمودند،ولی با گذشت زمان وقتی به اهداف خود نرسیدند(حکومت بصره و کوفه)بیعت خود را شکستند و به عایشه دشمن دیرینه ی آل علی پیوسته و جنگ جمل را راه اندازی کردند.آنچه که شباهت هاشمی با زبیـر را بیشتر نشان میدهد گمراه شدن هر دو به وسیله فرزندانشان بود.بعد از شکست هاشمی در انتخابات ریاست جمهوری سال 84 در مقابل احمدی نـژاد،فساد مالی و اقتصادی مهدی هاشمی افشا شد و این سرآغاز انحراف اکبر هاشمی ار مسیر انقلاب و رهبری بود.

هاشمی باید از بین دین و انقلاب و فرزندانش یکی را انتخاب میکرد.بعد از سال 84 مهدی پای پدر نشست و سرانجام مثل عبدالله پدر را از راه به در کرد.همدستی هاشمی با سران فتنه در سال گذشته و حمایتش از فسادی مهدی باعث طرد شدن او از بین مردم شد.هاشمی با آنکه از حامیان اصلی آیت الله خامنه ای بود،ولی با نامه نگاری درست یک روز قبل از انتخابات و انتقاد از رهبری شعله ی فتنه را روشن کرد.

هاشمی که مانند زبیر موافق اشرافی گری و اختلاف طبقاتی است،سرانجام در نامه ای به رهبری اعلام کرد که نمی تواند بین فـرزندان خود و انقلاب یکی را انتخاب کند.هاشمی برای برکنار کردن احمدی نژاد حاضر شد مثل زبیـر به منافقین هم متوسل شود.به گواهی تاریخ یکی از عوامل اصلی انحراف زبیـر پسرش عبدالله بود.

شاید در مورد هاشمی هم روزی گفته شود:

هاشمی از فدائیان جمهوری اسلامی  بود تا زمانی که مهدی و فائـزه پا نگرفته بودند!!

                 

حماسه سازان 9 دی

 




:: موضوعات مرتبط: تاریخی , ,
:: بازدید از این مطلب : 419
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
ن : Bahram
ت : شنبه 9 دی 1391
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان Harmonic... و آدرس bahram3.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com